En nöjd kund berättar …

Om du googlar ”En nöjd kund berättar för” får du veta att en nöjd konsument berättar om sina positiva erfarenheter för 1 person, 2 personer, 2-3 personer, cirka 4 personer alternativt många medan en missnöjd kund berättar om sina negativa erfarenheter för minst 10 personer alternativt alla. Bortsett från att vi kan fråga oss hur dessa siffror kan uttryckas så exakt och så varierande på samma gång och om de inte utgår från tiden innan offentliga klagobrev på Facebook är kontentan entydig. Därför vill jag göra tvärtom. Jag avstår från att skriva ett inlägg om ett par riktiga klåpare på ett apotek nära mig (innan jag flyttade) och satsar istället på att berätta när jag blir riktigt nöjd. Först ut vill jag i nästa inlägg tacka Marja Nyberg som gjorde tvillingarnas första julklappar.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>